Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Jeg forstår

Bayer

SPILL THE TEA

TikTok-kampanjen Spill the tea tar kvinnehelse på alvor ved å gå rett inn i viktig og aktuell tematikk med kvinnelige forbilder målgruppen stoler på. Med en skreddersydd kampanje-konto på TikTok, etablert og driftet av Egmont People, kunne Bayers merkevarer Canesten og Canesbalance sette tematikken på agendaen hos målgruppen.

Bayer hadde et overordnet ønske om et konsept med en rød tråd som kunne løfte begge de to produktene i målgruppen kvinner 18-34.


Sammen ønsket vi å normalisere praten rundt kvinners underlivsproblemer, samt snakke ærlig rundt de vanligste temaene – med lavinteresseprodukter som avsender.

Det var viktig å ta hensyn til det strenge regelverket for markedsføring av legemidler. Ikke snakke om eller vise produktet, men synliggjøre logo.


To spill the tea er blitt nåtidens uttrykk på å sladre eller å avsløre informasjon, å spytte ut om du vil. Vi synes det er for lite prat om og fokus på kvinnehelse i dag og vil løse dette ved å inspirere kvinner til å søle litt te.

People sin kreative avdeling utviklet konseptet videre. Et skreddersydd kampanjeløp der vi koblet på utvalgte profiler til å snakke om kvinnehelse over en kopp te.
TikTok-kontoen Spill the tea har blitt tatt godt i mot i målgruppen. På grunn av regelverk rundt markedsføring av disse produktene var kommentarfeltet åpent i en kort periode etter publisering hvor kommentarene ble kontinuerlig overvåket. I dag er kommentarfeltet på videoene stengt, men videoene kan fremdeles ses.
Profilene deler sine egne historier og opplevelser. De fokuserer på det naturlige og de bryter ned tabuer gjennom åpenhet og inkludering. De tre profilene treffer samlet en stor andel av målgruppen.
  • Malin Nesvoll
    Malin er kjent for fantastiske historier på sosiale medier, kreative designs, og et brennende engasjement for klær alle kan føle seg bra i.
  • Emilie Lein
    Emilie er profesjonell fotballspiller, og har gjort det stort på TikTok med humor og kreativt innhold.
  • Josefine Holum
    Josefine studerer medisin i Krakow, deler sin kunnskap og sitt engajsmenet med over en million følgere på TikTok.

Kommersiell rådgiver

Elisabeth Johnsrud

922 58 758

elisabeth.jonsrud@egmont.com

Se flere caser fra Egmont People: