Altibox satser på å skape en bedre digital hverdag med rom for alle, og digital inkludering er et fokusområde. I et målrettet kampanjeløp høst/vinter 2022 rettet de søkelyset mot trakassering av jenter i gaming. Kampanjen var todelt, med både fokus på foreldre og gamerne selv. Egmont People var eksklusiv samarbeidspartner i løpet mot gamere.
Egmont People hentet inn en variert gruppe profiler med kredibilitet i gamer-målgruppen.
I innholdet skulle profilene dele egne historier og opplevelser av situasjoner som passet i tematikken. Sammen med profilene fant vi gode vinklinger og innganger som sørget for autentiske bidrag og god variasjon.
Hele tre av fire jenter som gamer har opplevd å bli trakassert når de gamer. Profilene ønsket å bidra til å endre denne statistikken, og sørge for at jenter også har en plass i spillmiljøet.
Kommersiell rådgiver
Elisabeth Johnsrud
922 58 758
elisabeth.jonsrud@egmont.com