Høsten 2020 var Norge igjen stengt ned, og undersøkelser fra Mindshare viste at 40 % av unge i alderen 13-18 hadde et større behov for noen å snakke med. Basert på innsikten skulle Helsedirektoratet og Mindshare i gang med en kommunikasjonskampanje, og sammen med de utviklet vi kampanjen Spør mer.
Målet med kampanjen var å gi målgruppen informasjon om hvor de skulle gå for å få hjelp.
Egmont People valgte ut en gruppe profiler og gjennomførte produksjoner til korte videoer som fortalte ekte historier om hvordan pandemien hadde påvirket de. Innholdet ble spredt betalt i egne kanaler, og i kundens kanaler.
Videoene viste frem gjenkjennelige situasjoner med et bredt utvalg av målgruppens forbilder.
Vi jobbet med skuespillere, profiler, artister og innholdsskapere som målgruppen kjente godt til, og som sikret oss god dekning.
I samarbeid med Egmont People fant de gode vinklinger på tematikken opp mot eget liv som de kunne dele genuint i egne flater.
Kommersiell rådgiver
Annette Ross
900 54 248
annette.ross@egmont.com