Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Jeg forstår
FÅ MEST UT AV PROFILMARKEDSFØRING
Fra nyhetsbrevet, juni 2023.
Av Annette Ross, kommersiell rådgiver og manager.

Mange har i dag mye erfaring med kjøp av profilmarkedsføring, men det er fremdeles relativt nytt for noen. En markedssjef skal jo ikke kunne alt heller! Selv har jeg jobbet med profilmarkedsføring fra Blogg.no sin spede begynnelse frem til i dag hvor jeg er en del av fagmiljøet i Egmont People.

Før var det nok å legge ut en selfie med en parfymeflaske, men nå bør du forvente godt og engasjerende innhold i alle samarbeid du gjør.

Her mine tre beste tips til hvordan du kan få best uttelling for investeringen din i profilmarkedsføring!

1: Riktig profil. Mennesker stoler på mennesker – forstå profilen. Gjør god research selv - eller i kombinasjon med ditt byrå. Passer profilen din merkevare - og er profilen brand safe? Når du først har valgt - gi de tillit til å skape innhold etter sin egen formel, så treffer du bedre!

Dennis Vareide, som leverer sterkt kommersielt innhold i alle flater.


2: Still gode spørsmål. Du kan ikke vite alt om profilens innhold og format, men ikke vær redd for å spørre. Du bør få gode svar, men vær åpen for at man kan nå et mål på flere måter. Med en god samarbeidspartner vil du være tryggere på at du treffer.

3: Tenk langsiktig. De færreste ville kjørt én utendørskampanje én dag eller benyttet en annen mediekanal med én i frekvens for å lansere et produkt. Profilmarkedsføring er ingen quick fix – også her trenger du en solid plan.

Kjente profiler blir ofte opinionsledere innenfor sin sfære, og derfor vil profilmarkedsføring ofte være en vesentlig del av enhver markedsmiks! I Egmont People hjelper vi deg veldig gjerne på veien!

Vil du utforske profilmarkedsføring? Send oss en mail på people.oslo@egmont.com så setter vi opp et møte. Vi deler også mye av innsikten vår i nyhetsbrevet du kan melde deg på under: