Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Jeg forstår
HVORDAN IKKE TREFFE UNGE
Fra nyhetsbrevet, juni 2023.
Av Emilie Retzius, regissør og innholdsutvikler.

Mange har skjønt at å være påkoblet trender på TikTok er en måte å vise Gen Z at du forstår de og tar de på alvor. Men hvis du bommer her blir det fort pute-TV, og stemningen blir som om markedssjefen skulle testet planking på TikTok i morgen.

Vinduet for en trend er ikke åpent lenge, og kaster man seg på for seint eller misforstår gjør det vondt både for publikum og avsender.

(fortsetter under bildet)

Markedssjef hiver seg på Ice Bucket Challenge, generert av StableDiffusion XL.


Så, bør man kjøre på med trendinnhold?

Ja, hvis det passer med merkevaren din og du tør å satse selv om du ikke helt skjønner greia selv. Stol på gen z-kollegaen din, eller noen som er født med en iPhone i hånda og har en gjennomsnittlig skjermtid på 4 timer om dagen kun på TikTok (f.eks oss!).

Men nei, hvis hver enkel idé skal vurderes og vannes ut i ukesvis før den publiseres ved neste skuddår. Det er en god måte å ikke treffe unge på. Da ville jeg heller gjort noe helt annet, og f.eks bygge egne konsepter eller serier som treffer de unge. Vi hjelper gjerne til!

Vil du utforske profilmarkedsføring? Send oss en mail på people.oslo@egmont.com så setter vi opp et møte. Vi deler også mye av innsikten vår i nyhetsbrevet du kan melde deg på under: