Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Fra nyhetsbrevet, mai 2023. Av Embla Charlott Bjerknes, prosjektleder.
BeReal var den kule nye rebellen på markedet i 2022. På et tilfeldig tidspunkt hver dag, får du og alle vennene dine et varsel om å laste opp et bilde de neste to minuttene. Selv om TikTok sitter alene på tronen for de unge, er vekstvinneren og årets nykommer BeReal. På kort tid har appen kapret nesten 1 av 3 unge brukere (Ung 2023, Opinion). Men er det noe poeng for merkevarer å være tilstede? Gen Z verdsetter autentisitet: de er lei av det polerte og perfekte, og de ønsker ikke å bli styrt av antall likes og filtre. Eksempler på merkevarer som bruker BeReal (teksten fortsetter under):
Bildene er fra Logitech og Chipotle.
Logitech publiserte en ny deal hver uke opp mot jul, i forbindelse med «12 days of deals»-kampanjen. Chipotle har vært ekstremt tidlig på TikTok, og gjør stor suksess der. Da er det naturlig å også teste BeReal!
Hvis du kun skal bruke én app i markedsføring er det sannsynligvis ikke BeReal, men hvis merkevaren din skal kommunisere med Gen Z på en autentisk måte er BeReal et kult sted å eksperimentere!
Vurderer du å jobbe med BeReal eller andre sosiale medier for å treffe unge? Vi er ganske gode på det! Send oss en mail på people.oslo@egmont.com så setter vi opp et møte. Vi deler også mye av innsikten vår i nyhetsbrevet du kan melde deg på under: