Storytel har en sterk posisjon og stor abonnementsbase i alderen 40+, men ønsket flere abonnementer i de yngre målgruppene. Rene konverteringskampanjer med introduksjonstilbud fungerer ikke på denne målgruppen, som gjerne takker ja til en gratis intromåned, men som ikke blir betalende kunder etter denne perioden er utløpt.
Løsningen ble å bygge Storytels helt egne youtubekanal. Kanalen fikk en sterk egen identitet og tone of voice, samtidig som den skulle oppleves som en naturlig del av Storytels univers.
Tallene taler for seg selv, siden lansering har vi kanalen oppnådd følgende:
✰
KANALEN HAR TOTALT 1,1 MILLIONER AVSPILLINGER
✰✰
INGEN ANNEN DIGITAL KANAL GIR STORYTEL MULIGHET TIL Å BRUKE SÅ MYE TID MED DENNE KRESNE MÅLGRUPPEN.
✰✰✰
MÅLGRUPPE: 75 % AV SEERNE PÅ KANALEN ER 17-35 ÅR