Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Jeg forstår
Close
Kunde: Helsedirektoratet
#SPØRMER
Kampanje på Snapchat, TikTok, Instagram og YouTube.

'Høsten 2020 hadde 40 % av unge i alderen 13-18 år et større behov for noen å snakke med. Helsedirektorates mål var derfor å fortelle målgruppen hvor de skulle gå for hjelp: ung.no/chat.

Sammen med Helsedirektoratet og Mindshare lagde vi kampanjen #SPØRMER. Vi valgte meningsbærere med et publikum som matchet målgruppen: profiler, artister og skuespillere med ulik bakgrunn, geografisk tilknytning og følgerbase. Innholdet baserte seg på profilenes egne opplevelser av pandemien og deres bekymringer, som gjorde innholdet troverdig og relaterbart.

Resultater
Til tider var trafikken på ung.no/chat fire ganger høyere enn normalen. Innholdet som ble organisk spredt i profilenes flater leverte nesten utelukkende over benchmark.
3.1% CTR
På TikTok fikk kampanjen et skyhøyt engasjement med en CTR på 3.1% via betalt spredning, langt over benchmark på kanalen
65% dekning
Med den betalte spredningen på Snapchat nådde vi ca 65 % av målgruppen med innholdet - med over 18 000 swipe ups og 219 000 fullførte videoavspillinger
85% dekning
På Instagram oppnådde vi høy dekning via betalt spredning: ca 85% dekning i målgruppen. 4 298 lenkeklikk og 157 645 fullførte videovisninger. Organisk nådde vi en rekkevidde på 507 560 på Instagram med en engasjementsrate på 11.5%.
PROFILER
#SPØRMER brukte en rekke profiler med og uten tilknytning til PEOPLE.
JONAS LIHAUG
YouTuber og komiker
CENGIZ AL
Skuespiller
ARMAN SURIZEHI
YouTuber og komiker
IMAN MESKINI
Skuespiller
ISAH
Artist
VICTORIA NADINE
Artist
NOAH VASSTRAND
Profil
VIL DU VITE MER?
Elisabeth Johnsrud
RÅDGIVER
Tlf: +47 922 58 758
E-post: elisabeth.johnsrud@egmont.com